Contest Baca London : Menang London



Sapa tak kenal dengan Long Haffiz dengan blog Coretan Perantaunya ? Sekarang pengikutnya telah mencecah 1000 orang . Beliau telah mengadakan contest Baca London : Menang London. Perkara-perkara yang perlu dilakukan  untuk memenangi free goodies daripada London, United Kingdom boleh baca disini. Contest ini tamat pada  04 May 2010 bersamaan hari terakhir dia habis exam . 

Entri yang aku paling suka ialah entri ini Fantasi Realiti Pelajar Luar Negara

Aku suka entri ini kerana belajar diluar negara adalah impian aku semua orang yang bergelar pelajar . Bak kata Haffiz "masa di Malaysia, berangan nak ke luar negara. Masa di luar negara, teringin nak balik Malaysia" [Nasib-nasib..apalah nasib badan =)] . Orang kata belajar kat luar negara nampak hebat sebab itu tidak semua orang berfikir pasal realiti orang yang belajar kat luar negara .. betul tak ? Apabila aku membaca realitinya perkara tersebut , ternyata memang banyak cabaran yang terpaksa diharungi tanpa keluarga disisi . Entri ini telah membuka mata aku dengan lebih luas pasal belajar diluar negara . Walaupun belajar di luar negara best sebab dapat merasai berbagai-bagai musim macam kat sini tetapi hakikatnya Malaysia masih dirindui disebabkan kat London tiada ini . Hehehe .  

Referral Contest : Long Haffiz 

Komen aku tak panjang macam karangan skema pelajar straight A =.=

 Tapi aku harap kau suka yea Haffiz ! (n____n)



4 pemimpi:

Terima kasih kerana memberikan saya satu mesej mimpi (n____n)