Wednesday, December 8, 2010

,

Drama Hani di Slot Lestary TV3

Drama Asmara telah tamat pada minggu lepas . Tak tengok mana drama tuu sebab tak sempat . Selalunya kalau hari Selasa tengok drama Korean Oh ! My Lady pastu sambung tengok cerita Ghost Whisper pulak . Sebab tuu lah tak sempat T____T . Tapi tak ape , kita boleh tengok kat Tonton kalau tak sempat =) .



Sinopsis Drama Hani
Ummu Hani lakonan Nur Fathia merupakan seorang pelajar Tingkatan Lima yang riang dan cemerlang dalam akademik dan kokurikulum. Hani menyimpan cita-cita untuk menyambung pelajaran di luar negara dan mahu menjadi seorang pensyarah.

Irfan lakonan Ryzal Jaafar pula seorang pelajar baru yang berpindah ke sekolah Hani selepas ayahnya, Dr. Adib ditugaskan ke sebuah hospital di Kuala Lumpur.Irfan menjadi seorang yang pendiam dan gemar menyepikan diri selepas kematian abangnya akibat leukimia.

Kawan baik Hani, Aliah lakonan Siti Fathiyah dan Jalilah cuba mendampingi Irfan tetapi hanya mendapat layanan dingin. Hani mendapat tahu Irfan gemar membaca maka dia mula membaca novel kegemarannya bagi menarik perhatiannya.

Sikap optimis Hani telah mempengaruhi Irfan, dia telah berubah menjadi seorang yang lebih aktif. Hubungan mereka juga menjadi rapat dan Hani mula menyimpan perasaan terhadap Irfan dalam diam.
Hani yang selalu mengalami sakit kepala dan pening telah disahkan mempunyai ketumbuhan dalam otaknya sebelum menghadapi peperiksaaan SPM. Lebih menyedihkan, dia akan menjadi buta selepas menjalani pembedahan otak bagi menyelamatkan nyawanya. Hani tidak dapat menerima hakikat bahawa dia akan menjadi buta pada usia 17 tahun. Baginya, berita tersebut umpama hukuman mati untuk mengejar cita-cita dan cintanya.

Emosi Ummu Hani tertekan selepas menjadi orang buta. Mariam lakonan pelakon jelita Rozita Che Wan dan Mokhtar iaitu Esma Daniel sekeluarga sering memberi motivasi dan kata-kata semangat kepada Ummu Hani.
Dr. Adib tidak mahu Irfan mengabaikan pelajarannya hanya kerana terlalu ambil berat terhadap Ummu Hani. Dr Adib dan Shafinaz merancang Aliah mendekati Irfan.

Selepas keputusan SPM diumumkan, Irfan dan Aliah berjaya melanjutkan pelajarannya dalam bidang perubatan di luar negara. Akhirnya, Irfan dan Aliah telah berkahwin dan kedua-duanya berjaya menjadi doktor. Namun dapatkah Ummu Hani menerima hakikat bahawa kawan baiknya, Aliah telah menjadi suri hati Irfan?

Pelakon Drama Hani

Nur Fathia, Ryzal Jaafar, Siti Fathiyah, Rozita Che Wan, Esma Daniel, Nurul Elfira Loy, Zarynn Min, Airis Yasmin dan Ngasrizal Ngasri

Sumber : Farah

 p/s : Sedih baca sinopsis drama nie =(

Share:

16 comments:

  1. sedihnye..huhu..
    nak tgk la nnt..hehe

    ReplyDelete
  2. Dik Zqah,
    Drama Asmara ke Asrama?? tehehhehe... :D

    ReplyDelete
  3. citer ni ade persamaan sket ngan citer 1 litre of tear..drama japan..lakonan erika sawajiri..

    ReplyDelete
  4. xpenah tgk pun crita ni..
    heheee

    ReplyDelete
  5. Comel jugak si Nur Fathia tuh ye... Cik Zqah.. Kat sini ada ost Drama Hani Tv3 nie

    http://profhariz.com/2010/12/ost-drama-hani-tv3-cinta-matiku-sixth-sense-lirik-mp3/

    ReplyDelete
  6. @ProfHariz

    bolehlah .. heee .. terima kasih untuk lagu tema drama Hani =)

    ReplyDelete
  7. tak berkesempatan lagi nak tengok drama ni...

    ReplyDelete
  8. sedihnya cerita Hani tu...

    ReplyDelete
  9. CRITA HANI SANGAT SEDIH AMAT!! harap2 Hani sehat je smpai akhir crita tuh.. huhu..

    ReplyDelete
  10. uuittt..tnye cket..pe lagu dalam cite tu ekk..
    lagu tue muncul bila part2 sdey jewp....
    puas cari..p x jmpa2...huhuhuhu

    ReplyDelete
  11. @verve_m

    lagu bila waktu telah berakhir opick ker yg dimaksudkan?

    ReplyDelete
  12. askum..nk tanya lah tau tak lagu yg bila bab2 sedih ada ia diputarkan...cari juga tp tk jumpa la tajuknya...if ada info yer...thanks ~

    ReplyDelete
  13. sob3:((sdey sgt2 cte hani nie..xsmpi ati nk tgk dye..xdpt bygkan klo ak kna cm dye..ak xkuat kot..seyes xkuat...sob3..
    n smpi nye ati kwn bek dye sndiri jelez ngan hani coz rpt ngn irfan..sdynye klo kwn sndri yg try2 nk rpt ngn pkwe sndri..smpi nye ati dye..sob3:((((

    ReplyDelete
  14. @Anonymous

    betul to ! cume citer hani ni die ubah sked je jalan citer . huhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana memberikan saya satu mesej mimpi (n____n)