Tuesday, January 4, 2011

,

Drama Sakti Delima


Selepas drama Putera Katak habis , kelmarin 3/1/2010 dah start drama Sakti Delima . Teruja tengok drama nie sebab 6 watak perempuan dalam drama nie semuanya bertudung . Syabas kepada kak Sheila Rusly sebab bagi peluang kepada perempuan bertudung .

Sinopsia Drama Sakti Delima

Kalau ikut cerita dalam filem

Di pinggir desa tinggal seorang pemotong kayu bersama tiga orang anak perempuan yang bernama Anggerik, Tanjung dan Teratai. Anak bongsunya, Teratai, memiliki seutas rantai hikmat ‘panca delima’. Suria Kencana pula ialah seorang putera raja yang telah disumpah oleh ibu tirinya yang tamakkan kuasa. Suria Kencana hidup dalam sumpahan dengan bertukar menjadi ular pada siang hari, dan kembali menjadi manusia pada malam hari. Cuma rantai hikmat ‘panca delima’ dapat melawan sumpahan tersebut.

Dengar dengarnya Iqram Dinzly akan jadi Putera Bunian bernama Nurfirdaus yang ada kuasa sakti. Dia disumpah dan dibuang ke bumi, lalu dia bertemu dengan seorang gadis jelita, manusia biasa lalu jatuh cinta.
- nurizspace

Pelakon Drama Sakti Delima
Bienda (Siti Melur), Catriona Ross (Permaisuri Nirwana), Safura Ya’cob (Siti Tanjung), Liza Hanim (Dewi Bitara), Aida Khalida (Kemalasari) Iqram Dinzly (Putera Nurfirdaus), Ungku Ismail (Andika) Syean (Faris).
p/s : Selamat Menonton ! =)

Share:

6 comments:

  1. memang oldschool ar cerita ni. macam cerita panca delima pun ada kan. siap ular2 bagai

    ReplyDelete
  2. macam citer panca delima.hmm..skang ni banyak citer mengarut aa.dah tiba masanya kerajaan perlu hentikan.

    ReplyDelete
  3. @Mr PenyuBiru

    kerajaan tak sempat nak take care sebab sibuk menaikkan harga minyak , minyak masak dan gula .. hak hak

    ReplyDelete
  4. cite yg menarik..wlwpn nmpk oldskoll tp i2lah yg mmpu menghiburkn..nice..^_^

    ReplyDelete
  5. cite yg memang best..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana memberikan saya satu mesej mimpi (n____n)